Jak dostat stát na buben aneb program ODS á la Ukrajina

Podle mne by lidé okolo Petra Nečase měli přestat brát drogy, případně se podívat občas do soukromé sféry, aby viděli, jak se tvoří účetnictví. Lepší návod na daňové úniky placené státem ještě nikdo nepředložil. Zřejmě chtějí Topolánkovi kmotři ještě na poslední chvíli vydělat na státu nějakou tu kačku a "vratky" DPH se už v minulosti osvědčily.

ODS připravuje návrh, že by podnikatelé platili DPH až u uhrazených faktur. Od té doby, co občanští demokraté opustili rovnou daň a s ní všechny další reformy - důchodovou a sociální - mají stále lepší nápady.

Představme si situaci, kdy pro vás živnostník staví dům. Nakoupí kuchyň, odečte si DPH a vám vystaví fakturu. Vy mu ji jako nezaplatíte, dáte mu bokem jenom základ daně a on se tváří, že faktura je neuhrazená. Vy máte kuchyň o 20 procent levnější, živnostník netratil ani korunu a stát nemá nic.

Druhý podobný příklad: Jsem podnikatel a mám velký zisk, ze kterého se mi nechce platit daně. A tu přichází možnost vratky DPH. Takže, firma XY mi vystaví fakturu na milion korun a 20 procent DPH. Já fakturu neproplatím, ale v rámci podvojného účetnictví uplatním milion jako daňový náklad, neplatím tedy daň ze zisku, a od státu si nechám vrátit těch 200 tisíc korun DPH. Firma XY žádné DPH neplatí, ušetří tedy také 200 tisíc korun. Oba jsme spokojeni a stát je parádně minus.

Možností třeba u pohonných hmot je nesčíslné množství, chce to jen kreativně pracovat s účetnictvím.

V Německu prý mají podobný model, jenže v Německu mají úplně jiný daňový systém a taky tak trochu jiný přístup k právu a jiné finanční úřady...

Ale jako občanovi se mi to vlastně líbí, protože se to zaplatí z výnosu ČEZ. Kašlat na důchodovou reformu, hlavně když se nám uleví na daních, jako odměna za nemravné ceny elektřiny.

JCH

 

Autor: Jiří Chvojka | úterý 30.3.2010 12:06 | karma článku: 21,49 | přečteno: 2354x