Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Veselé vánoce přeje odtahovka městské policie

Byl jsem dvakrát odtažen v centru Prahy. Zasloužil jsem si to, bezesporu. Ale okolnosti toho, jak odtahová mafie městské policie pracuje, mě nutí položit otázky vysokým a voleným úředníkům našeho skvělého magistrátu. Nejdříve zde a potom oficiálně na magistrátu.

Policie samozřejmě odtáhla pouze můj vůz, nikoliv mou maličkost. Já jsem pouze přišel a dvakrát zaplatil přes dva tisíce korun. Aby bylo jasné, nejde o ty peníze a o fakt, že mi odtáhli auto z tzv. modré zóny, zatímco vedle stálo asi pět aut na chodníku. Jde o způsob fungování celého systému pokutování a nuceného odtahování v Praze.

Situace první: 15 minut, 300 m

Zastavil jsem na Petrském náměstí ve 12 hodin. O 13 minut později jsem se z krátkého jednání vrátil a auto bylo pryč. V centru Prahy se to při mé frekvenci parkování občas stane, takže jsem nepanikařil, že je auto ukradené. Prostě jsem zavolal na linku městské policie a dozvěděl jsem se, že vůz je skutečně odtažen - a to sice celých 300 metrů na parkoviště na Těšnově. Došel jsem tam pěšky za 10 minut a ještě jsem viděl, jak akorát auto skládají mechanickou rukou na své místo na záchytném parkovišti. Zaplatil jsem 1.350,- Kč za odtah a 150,- Kč za první den parkování. Za celých 20 minut parkování a 300 m odtah. To je stále ještě v pořádku. Trochu mě rozčílilo, že mě ještě poslali do vedlejšího okýnka, kde jsem zaplatil další pětistovku za špatné parkování, ale budiž. Jenom nechápu, proč nejdřív nedostanu pokutu jako varování a třeba po třech hodinách, jako všude v civilizovaném světě, mě neodtáhnou.

Situace druhá: Před půnocí

V 10 večer po opravdu náročném dni jsem se zastavil na dvě piva v centru u Národního divadla. Zavolal jsem si Modré anděly (službu, co vám odveze auto, když pijete) asi ve 23 hodin, auto jsem měl stále ještě na místě. Přiznávám, že opět v modré zóně. Ve 23.30 ho odtáhli a na stejné parkoviště jako předtím. Přišel jsem si ho vyzvednout v 00.10 a kromě 500,- Kč za špatné parkování a 1.350,- Kč za odtah jsem měl ještě tu "čest" nechat tam parkovné za 350,- Kč za dva dny! Protože jsem přesáhl půlnoc. Vzhledem k tomu, že ho přivezli ve 23.58, jsem to neměl šanci stihnout, ale nikoho to nezajímalo.

Otázky

Tyto tázky pošlu na odbor pana primátora a pana radního pro dopravu a městskou policii:

1. Z jakého důvodu se o odtah vozidel nestará přímo Městská policie hl. m. Prahy, ale jakási Správa služeb Městské policie hl. m. Prahy (příspěvková organizace s vlastním IČ a se 300 zaměstnanci, parkovišti a odtahovými vozy)?

2. Kolik z přibližně 25.000 dokončených odtahů za rok 2007 činil zisk této "společnosti"? Podle selských výpočtů je to při patnácti stovkách za jeden odtah roční minimální 37.500.000,- Kč, zisk musí být tak 60 procent. Kolik z těch asi 20 milionů korun jde na zvýšení kapacity placených parkovišť v centru Prahy?

3. Proč stejná hlídka, která mi odtáhla vůz v prvním případě, odjela opět do poloprázdné Petrské ulice, a ne třeba na přeplněné Václavské náměstí? Protože je to "jistý kšeft" a zisk pro Správu služeb hlavního města Prahy? Během mých deseti minutu přepážky takto pěšky přišli tři klienti.

4. Proč odtahují hlídky tolik vozů těsně před půlnocí? Podobnou zkušenost mají za poslední měsíc čtyři moji kamarádi.

5. Kdo nařizuje a kontroluje systém odtahů a kontrol parkování? Jsou zaměstnanci Městské policie hl. m. Prahy a Správy služeb motivováni počtem zrealizovaných "transakcí"?

Na závěr potřetí opakuji, že mi nevadí vlastní trest. Ale přijde mi, že by se dala stanovit jednotná cena za odtažení a třeba po třech dench začít účtovat parkovné na odtahovém parkovišti. A nemusel bych dvakrát podepisovat spoustu papírů a dívat se na to, jak si pánové zjednodušují práci a nepůsobí preventivně.

JCH

Autor: Jiří Chvojka | středa 16.1.2008 23:58 | karma článku: 18,64 | přečteno: 1438x
  • Další články autora

Jiří Chvojka

Jak jsme zahájili kampaň proti červené

Obvykle je kampaň s červenou barvou vedená proti komunistům, nebo si ji komunisté vedou pro sebe. Teď se na nás valí červená kampaň nejmenované největší české pojišťovny, která vám nabízí „férové podmínky“ pro pojištění.

8.9.2021 v 6:07 | Karma: 10,00 | Přečteno: 415x | Diskuse| Politika

Jiří Chvojka

Poškození klienti o voze, ČNB o koze

Česká národní banka dlouhodobě selhává a nechrání spotřebitele. Nyní jsou jich v nejistotě stovky tisíc. A veřejná prohlášení ČNB situaci příliš nepomáhají

6.8.2020 v 13:59 | Karma: 14,15 | Přečteno: 749x | Diskuse| Ekonomika

Jiří Chvojka

Proč nehraje ČNB s klienty pojišťoven fér hru?

Česká národní banka nedbala upozornění klientů a schválila spojení dvou největších pojišťoven na trhu. Teď soudy pravomocně sdělily, že převod smluv mezi nimi je neplatný. A ČNB rozsudky bagatelizuje. Kdy začne hrát férovou hru?

29.7.2020 v 7:32 | Karma: 18,66 | Přečteno: 872x | Diskuse| Ekonomika

Jiří Chvojka

Otevřený dopis pro Aleše Michla z České národní banky

Česká národní banka má chránit spotřebitele před nekalým jednáním. Jeden problém ochrany spotřebitele za možná miliardy korun jsme objevili a ČNB by ho měla řešit. Okradených mohou být stovky tisíc klientů jedné pojišťovny.

12.2.2019 v 12:19 | Karma: 31,19 | Přečteno: 2270x | Diskuse| Ekonomika

Jiří Chvojka

Energetický Mikuláš má nejraději nejbohatší firmy

Existuje vtip, že Ježíšek má bohaté děti raději, než ty chudé. Mikuláš má rád velké energetické firmy, které dostaly právě 6. 12. od Energetického regulačního úřadu jako mikulášskou nadílku miliardu korun ročně z kapes nás všech.

11.12.2018 v 21:17 | Karma: 22,33 | Přečteno: 600x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2060x
Místopředseda spolku Podvedení klienti, který se brání praktikám pojišťoven v kauze Investičního životního pojištění. Bývalý ředitel sekce vnějších vztahů ERÚ a již mnoho let podnikatel v Public Relations a pohostinství.

Seznam rubrik