Severokorejská agitka v českých novinách

Nejdřív jsem ten článek jenom přelétl očima. Pak jsem se k němu vrátil. A pak jsem ty oči vytřeštil dokořán. Deník Deník (je to správně dvakrát za sebou) uveřejnil na své nové stránce Názory minirubriku Jak to vidí svět. A v něm bez jakéhokoliv uvedené zdroje, bez doprovodného komentáře a bez upozornění uveřejnili naprostý blábol někoho, kdo se pravděpodobně jmenuje Rodong Sinmun a je zřejmě ze Severní Koreje.

Článek bez nadpisu si můžete přečíst celý zde. Já si dovolím citovat jenom začátek: "Agresivní politika amerických imperialistů směřuje k ovládnutí KLDR a k rozpoutání nové války".

Musel jsem se podívat, jestli je skutečně 10. března 2008. Připadá mi to jako zlý sen a rozhodně to je neprofesionální práce. Na webu je jako autor uvedena redakce! To jsou pánové z redakce Deníku skutečně přesvědčeni o tom, že v USA jsou imperialističtí šílenci rozpoutávající třetí světovou válku?

A pak jsem se podíval na úvodní komentář šéfredaktora Romana Galla, který oznamoval vznik stránky Názory. V něm se novou stránkou chlubí. Opravdu není moc čím. Za jediný názor psaný kmenovým autorem Deníku se dá považovat sloupek Ivana Hoffmanna, ostatní dodali externí přispěvatelé, nebo je redakce rovnou převzala z jiných (sobotních!) českých novin. Názor redakce jsem neobjevil, snad možná trochu křečovitý komiks.

A pak možná Rodong Sinmun. Skutečně nešťastný začátek.

 

JCH 

Autor: Jiří Chvojka | pondělí 10.3.2008 16:41 | karma článku: 13,10 | přečteno: 1467x