Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Medaili pro záchranáře z D1!

25. 03. 2008 11:52:28
Naštěstí jsem nebyl jednou z obětí té obří havárie, sledoval jsem ji u televize a na počítači. A hodně mi vadí, že se píše o škodách a zraněních a příšerném stavu D1, ale nějak se neděkuje lidem, kteří tam zachraňovali životy skoro 20 tisíc uvíznutých lidí.
MF Dnes - foto D1MF Dnes - foto D1MF Dnes

Shrňme si to: Vinou dvou zablokovaných kamionů a příšerného počasí se naštosovalo asi 120 aut v hromadné havárii. Za nimi ubrzdivší ostatní zůstali zablokovaní mnoho hodin na zasněžené dálnici směrem na Prahu. Dálnice byla na obou stranách uzavřena a do boje se vložili všichni, kdo měli ruce a nohy. Během několika hodin dokázali sehnat horký čaj, deky, benzin, ošetření, psychology, odtahové vozy z půlky republiky a ještě další miliardu věcí, o nichž jsme ani nevěděli.

A tu obrovskou spoušť dokázali do dalšího rána úplně odstranit. Klobouk dolů!

Organizoval jsem stovky podstatně menších akcí, takže tuším, co všechno bylo potřeba zařídit, vytelefonovat, řešit a na co všechno myslet. Jaká byla reakce? Všude se řešilo, kdo to zaplatí. Politici řešili, jak namontovat pět nebo deset informačních tabulí, případně, že už by se konečně mohla postavit další dálnice na východ. Ale nikdo nepoděkoval těm mužům a ženám, kteří dvacet hodin pod obřím tlakem, v příšerném počasí makali jako šrouby a zachránili 20 tisíc lidí.

Já jim touto cestou děkuji a vyzývám minimálně pány ministry, aby si dali tu práci a řádně jim poděkovali také. A třeba jim dali nějakou medaili, když už ne více.

P.S. Nedá mi to, abych se nezeptal, proč sakra nejsou informační tabule na každé té ošklivé mýtné bráně? Těch je tolik, že by se na tom daly vysílat filmy pro spolujezdce. A Kapsch určitě potvrdí, že brány se takto napojit dají. Vždyť tam měly být radary.

P.P.S. Taky jsem mnohokrát četl, že řidiči v době nárazu šlapali na brzdy marně. Tak jen dodávám, že zbytečně. Protože brzdit na sněhu je přesně cesta do pekel a hlavní příčina té bouračky. Zeptejte se instruktorů ze školy smyku, jak se má zastavit a vyhýbat nehodám.

Autor: Jiří Chvojka | úterý 25.3.2008 11:52 | karma článku: 25.67 | přečteno: 2037x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Beata Krusic

Mami, proč sou ty ženský takový vražedkyně?

Dnešní den byl pro mě dnem velké "zkoušky". Zkoušky z úpřímnosti. Byla mi "zadána" mým synkem a musím říct, že byla pro mě dosud nejtěžším oříškem.

21.7.2017 v 23:18 | Karma článku: 6.74 | Přečteno: 168 | Diskuse

Karel Trčálek

Čeští vojáci nemohou být pěšáky plánů NATO!

Jak to, že vysíláme do Pobaltí sto nebo kolik vojáků?! Ztratili havloidi definitivně poslední zbytky zdravého rozumu!?

21.7.2017 v 21:08 | Karma článku: 14.77 | Přečteno: 484 | Diskuse

Petr Cvalín

Čeští vojáci nesmí být nadále pěšáci plánů NATO

Poslanecká sněmovna schválila vyslání českých vojáků do Pobaltí. Jde o posilování obrany východního křídla NATO kvůli aktivitám Ruska. V Litvě budou čeští vojáci spadat pod německé velení a v Lotyšsku pod kanadské vedení.

21.7.2017 v 19:09 | Karma článku: 24.90 | Přečteno: 548 | Diskuse

Jan Dvořák

U nás je máslo levné, ani ne za 60 Kč - tak proč se pachtit za ještě levnějším v akci?

Reklama je mocná čarodějka.Tím spíš, když na rozdíl od snění o Česku, blouznění o třetí síle v politice nebo víře v to, že oranžová trojice dovede partaj k totálnímu vítězství, přichází s přízemní hlasitou nabídkou levné potraviny

21.7.2017 v 18:59 | Karma článku: 13.38 | Přečteno: 453 | Diskuse

Andrea Kostlánová

Váleční zločinci v Hlavní vojenské radě Rudé armády

Stan hlavní vojenské rady/STAVKA, která svojí bezohlednou taktikou vedení války měla na svědomí milióny zbytečně padlých SU vojáků, byl ustaven tajným Stalinovým dekretem ze dne 23.6.41.

21.7.2017 v 14:13 | Karma článku: 17.10 | Přečteno: 846 | Diskuse
Počet článků 46 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2116
www.eru.cz


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.