Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Pokorny

Zacal jsem psat příspěvek do diskuze ..

a najednou toho bylo moc, tak jsem se rozhodnul, že se "přiživím" na karmě autora a vytvořil svůj blog.

http://pavelpokorny.blog.idnes.cz/c/26868/Mas-auto-zlocince.html

Dík autore.

0/0
29.2.2008 12:16

pingodik

Autor je debil!

Některé blogy píší debilové. Kdyby měl přehled, tak by takové ptákoviny nepsal veřejně, protože bude za hlupáka. Nikdo mu nebrání, aby podobné názozy ventiloval v hospodě. Po pátem pivu bych se možná připojil také :-)

0/0
29.2.2008 8:56

Pavel Pokorný

Re: Autor je debil!

Promíňte, ale uveďte konkrétní ptákovinu a nebo si dejte těch 5 piv a zkuste se připojit. Spíše si myslím, že byste měl své vyjádření směřovat na ministerstvo,  právě na jeho ptákoviny autor reaguje. P.P.

0/0
29.2.2008 10:03

jan starý

podvod

Nedopustili se váš kamarád s otcem podvodu ? Otec je invalida bez řidičáku a kupuje si auto na leasing..? Auto používá kámoš, který platí leasing místo něj ? Patrně si otec požádal o příspěvek na nákup auta, na který má jako invaldní nárok. Vaše kámoše uvedli jako toho, kdo ho bude autem vozit. Takové pěkná česká "malá domů". Fakt jste se tady k tomu za vaši rodinu přiznal ? ?

0/0
29.2.2008 8:32

Jchvojka

Re: podvod

Nikoliv pane, muj otec si nejdrive poridil auto na leasing a potom tezce onemocnel. A protoze prevest leasing je temer nadlidsky ukon, muj kamarad radeji s autem jezdi bez toho, ze by si leasing odecital z dani. Takze je to uplne opacne

0/0
29.2.2008 11:16

Pepan A2

A jak se to udělá v prvním případě,

když kamarád někoho autem zabije. Také si za něj půjde sednout "do chládku" Váš otec?

0/0
29.2.2008 3:05

pavel 99

Re: A jak se to udělá v prvním případě,

myslím, že trestný čin se stále dokazuje pouze PACHATELI. Nebo že by "pro jistotu" pozavírali celou rodinu, když se nikdo nepřizná?

0/0
2.3.2008 0:25

Stará kára

Co takhle přádně číst a rozumnět?

Odpovědnost má majitel auta (v případě leasingu leasingující). Odpovědnost za to, že ví, kdo mu jezdil s autem. Pokud neumí tuto odpovědnost naplnit, teprve potom je odpovědný ze zákona sám (existuje  to - naepř. u střelných zbraní; nic nového).

Je to proto, aby se vše nesvádělo na "osobu blízkou", případně na to, že si po 14 dnech majitel (provozovatel)  již nic  nepamatuje.

Pro toho, kdo chce darebáka (tedy např. toho, kdo nerespektuje max. rychlost v osadě) krýt tedy bič. Pro toho, kdo chce především pravdu nic nehrozí.

0/0
28.2.2008 20:58

MirkaP

Re: Co takhle přádně číst a rozumnět?

majitelem auta v leasingu je leasingová firma, vždy

0/0
29.2.2008 10:01

Stará kára

Re: Re: Co takhle přádně číst a rozumnět?

Samo. Ale provozovatel je někdo jiný. I další povinnosti jsou provozovatelovi, ač je majitel leasingující.

0/0
29.2.2008 10:55

pavel 99

Re: Re: Re: Co takhle přádně číst a rozumnět?

jak vezmete provozovateli řidičák, když ho třeba nemá?

0/0
2.3.2008 0:23

Jirka

Souhlasím s příkladem č. 1 a č. 3,

 ale podle mého názoru se v příkladu č. 2 autor trochu mýlí, protože  u firemního auta je nutné mít vypsanou  knihu jízd, takže tady je práce pro policii, případně správní orgány poměrně snadná, samozřejmě i v tomto případě je možné se vymlouvat na to, že já jsem to auto neřídil. Jenže jestliže mám vypsanou jízdu, podepsanou odpovědnou osobou, tak to budu vysvětlovat dost špatně, navíc když na tom budu trvat, tak se podle mého názoru můžu dopustit trestného činu neoprávněné užívání cizí věci formou pomoci. V případě, že kniha jízd není vypsaná vůbec, tak je to pokutováno tuším živnostenským úřadem (nevím jistě), ale vím, že ty pokuty by potom platil majitel a toho by to asi moc dlouho nebavilo.  

0/0
28.2.2008 19:22

Pavel Pokorný

Re: Souhlasím s příkladem č. 1 a č. 3,

Kniha jízd se rpý nemusí psát, záleží na organizaci,  a počítá se, že bude zrušena. Nás jednou málem zabil "dynamický manažér" z O2 a když jsme si stěžovali, tak řekli, že jejich řidiči si mohou jezdit kudy chtějí a kdy chtějí a nemusí nic evidovat, takže podle části značky nejdou schopni říci, kdo řídil. Ověřoval jsem si to u známých na finančáku. Ať se vaši manažéři informují na finančáku. P.P.

0/0
29.2.2008 8:23

AX

Re: Souhlasím s příkladem č. 1 a č. 3,

Povinnost vest knihu jizd maji pouze autodopravci.

U normalniho sluzebniho auta se vede hlavne kvuli bezpecnosti prace, aby bylo jak vykazat prestavky na dlouhych cestach.

Nicmene mestska policie nema pravo do ni nahlizet. Pripadne v ni nemusi byt u viceclenne osadky uvedeno, kdo zrovna ridil, kdyz mate zaznam o dostatecne dlouhe prestavce kdesi u dalnice.

Ochcavek je samozrejme mnohem vic. Staci si vybrat.

0/0
29.2.2008 10:50



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.