Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Horolezec-29

Pane Chvojko, vybral jste si hloupý nadpis..

Sám jako záchranář vím, o čem mluvíte. Jistě všichni tito lidé často nasazují svůj život za jiný, ale nedělejte z nich ani modly ani jakési ikony . Je to prostě jejich práce, kterou si vybrali a to dobrovolně.

Myslím, že jste měl napsat jiný článek: jak lidé jezdí jako "dobytek" a když se něco stane, jako v tomto případě, hledají 1000 důvodů, proč jsou v tom nevinně. Že jeli rychleji než se smí, že vědomě ohrožovali sami sebe i jiné účastníky silničního a dálničního provozu. A že Policie to nevidí, a vlastně ani vidět nechce. Že ona sama necháívá vše na "zodpovědnosti" řidičů samotných, přičemž sama vbí, že zodpovědní jsou max. 2 z 10. O tom již nikdo nic nepíše, nehodí se to do krámu, že?

Až nakonec jste měl připojit odstavec,s poděkováním záchranářům. Já jim také děkuiji. Už za to, jací profesionálové to jsou..

0/0
26.3.2008 10:47

tojsouveci

Poděkovat možná

Nevím, co je to za módu, že se poslední dobou objevují tyto nápady, že budeme dávat medile někomu za to, že dělá svoji práci. Prazident dal medajli osobní ochrance, která se někde dostala do přestřelky. Navrhuje se medile pro našeho mrtvého vojáka. Vy navrhujete medajle pro záchranáře.

Chci zdůraznit, že jak ochranka, tak vojáci v zahraničí, tak i záchranáři dostávají mzdu i za to, že něco dělají. Někdy je práce více, jindy méně. Nechci tím v žádném případě snižovat hodnotu jejich práce. Pouze jsem realista.

0/0
25.3.2008 13:07

denk niet

Re: Poděkovat možná

Také nejsem příznivcem nějakých vysokých vyznamenání nebo medailí za kdeco. Ale za to, že někdo 12  hodin (a víc) na jeden zátah pomáhá lidem v takové situaci, jaká byla na D1, myslím, že si obyčejné "děkuji" zaslouží.

Říkáte "někdy je práce více, někdy méně..." Ruku na srdce - velká část Čechů (neříkám většina!) má problém dodržet a využít i "pouhou" 8-hodinovou pracovní dobu, navíc někde v teple kanceláře.

Takže - nechci paušalizovat, ale v tomto konkrétním případě si podle mne zdravotníci, hasiči i lidé z odtahových firem poděkování zaslouží. ;-)

0/0
25.3.2008 13:21

tojsouveci

Re: Re: Poděkovat možná

Práce poklaních v super a hypermarketech rozhodně není procházka růžovou zahradou. Dělají bez ohledu na svátkya neděle. Nevím jestli jim někdo děkuje. :-(

0/0
25.3.2008 17:06

Stará kára

Re: Poděkovat možná

Ta móda není v "poslední době". Medaile se rozdávaly již před staletími.

Osobně raději medaili těm, kdo dobře dělají práci za kterou jsou placeni, než vzájemné "medailování" prezidentů, korunovaných hlav a ministerských předsedů.

Jo - ty medaile byly původně určeny právě pro padnuvší vojáky. Tak alespoň jim tu čest (to poslední, co pro ně můžeme udělat) neupírejte. Když pro nic jiného, tak proto, že národ potřebuje mj. i hrdiny.

0/0
25.3.2008 14:01

denk niet

Re: Re: Poděkovat možná

R^R^R^

0/0
25.3.2008 14:24

tojsouveci

Re: Re: Poděkovat možná

To je pravda. Komunisti dávali medajli slévači za to, že celý život dělal jednu práci (nic jiného se nebyl schopen naučit). No, myslím, že dnes už je jiná doba.

Národ potřebuje hrdiny, ale jde právě o pohled co je a co není hrdinství. Osobně zabití vojáka teroristou za hrdinství nepovažuji (ani jednoho z nich) a to tím spíš, že vůbec nešlo o naši zem.

0/0
25.3.2008 17:09

notebook.r51

Re: Re: Re: Poděkovat možná

Bohužel je jiná doba. Dnes si nikdo neváží lidí, kteří, protože na víc nemají, prostě chodí celý život do práce a dělají to jediné, co umí, aby poctivě uživili rodinu.

Starý sociálně demokratický - později bohužel těžce zprofanovaný - pozdrav "čest práci" má mnoho do sebe.

Pamatujete na scénu ze Sedmi statečných (předtím Sedm samurajů), když ten vesnický kluk řekl - "naši tátové jsou zbabělci" a co následovalo?

Hrdina není ten, kdo se zbraní v ruce dobývá zem. Hrdina je ten, kdo tu zem s motykou obdělává.

Kéž by na to ti se zbraněma když ne přišli, tak aspoň dojeli co nejdřív.

0/0
26.3.2008 9:14

denk niet

Je to smutný fakt

Naprosto souhlasím s tím, že záchranářům se nějak zapomnělo poděkovat. Máte pravdu a bohužel to ukazuje na fakt, že se to stalo smutným pravidlem (moje manželka pracuje ve zdravotnictví a záchranářům děkuje opravdu málokdo. Nemyslím hned, na místě nehody, nebo úrazu. Ale ani později - osobně, dokonce ani telefonicky. Moje bývalá švagrová pracovala na dispečinku u hasičů. Ani tam se příliš děkování nenosí).

A to přesto, že právě TIHLE lidé ze záchranky nebo od hasičů, by si poděkování velmi zasloužili. Ne že by to bylo naší povinností, nebo že by na to ti chlapi čekali. Ale právě ze slušnosti - které se nám v poslední době tak nedostává... :-(

0/0
25.3.2008 12:48



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.