Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gašpo

Re: Vysvětlení

Odvolávat se v tomto případě na tržní ekonomiku může jenom totální neználek a nebo zaměstnanec/akcionář ČEZu obhajující koryto. Je to stejné, jako kdyby jste v časech hluboké socialistické totality řekli lidem:

Zdá se Vám cena chleba moc vysoká? Tak běžte do jiného krámu !

0/0
1.12.2008 11:55

Raverr

vysvětlení

1) čez je akciová společnost- o znamená, že jejím hlavním cílem je tvorba zisku. škoda má také velmi vysoké zisky. proč zde nečtu blogy o tom, jak by se škoda měla vzdát svých zisků a automobily prodávat o 50% levněji???

2) čez není monopol - dodává elektřinu asi 40% odběratelů v ČR. ne 80% jak tvrdí  zfanatizovaný autor. Marže z prodeje konečnému zákazníkovi tvoří "jen" 20% zisku.

3) každý má možnost vybrat si dodavatele nebo eletřinu vyrábět pomocí větrníků, fotovoltaiky nebo malé vodní elektrárny. čez by navíc byl povinen od vás tuto eletřinu vykupovat za cenu 12-13 Kč/kWh.

4) pokud na elektřinu nemáte dost peněz, zaveďte úsporná opatření. Úsporné žárovky a moderní spotřebiče vám uspoří tisíce korun ročně.

5) pokud nejste spokojeni s žitím v demokratickém státě s tržní ekonomikou, doporučuji emigraci do země zvané Severní Korea, pokud máte raději teplejší počasí, nabízí se Kuba. Určitě je tam elektřina a další životní náklady nesrovnatelně levnější. Stejně jako vaše kupní síla.

0/0
30.11.2008 12:01

ntk_

Re: vysvětlení

1) ČEZ je především vlastněn státem a tedy zisky z výdělku na akciích si proč rozdávají manažeři ? Jak jsem psal již níže, ať je tedy plně v soukromých rukou a bude mi jedno zda-li si majitel dá podíl na zisku managementu, dokud to vlastní stát, není mi to jedno, platím to taky a ano souhlasím s tím, že ČEZ má mít zisky... ale otázka kde to nahrabat a kam to nerozlévat...

2) Tak vy se tady bavíte o dodávkách celkových ale kolik procent tedy čítá dodávky pro domácnosti ??? Bude to těch uváděných 40% ??? NE a tady je problém... proč tedy honí na domácnostech nemsyslné zdražování, když celkově stejně vydělají na dodávkách do průmyslu a do ciziny mnohem více? A mj. tak nám ukažte tu konkurenci !!! Kdo?

3) Víte kolik lidí bydlí v rodiných domcích a kolik lidí ve společných domech ? Umíte si představit v paneláku větrník, malé vodní elektrárny a podobné neuskutečnitelné plány ? Opravdu logické...

4)v česku spoří hodně lidí a jak je vidět nepomáhá to...

5) tohle může napsat jen pitomec.

0/0
1.12.2008 0:09

Gašpo

Re: vysvětlení

1. Nepotřebuji pro svůj život vlastnit nový automobil zn, Škoda     2. Nemůžu si dovolit se stěhovat do jižních čech abych mohl změnit dodavatele    3. Nemám pozemek ani finance na vodní nebo větrnou elektrárnu    4. Spořím až dost a efekt je přesně opačný, čím menší odběr, tím vyšší ceny aby ČEZ udržel růst zisku    5.

Netoužím po žádném socialismu, chápu, že ČEZ se chová podle toho, co mu

tento Kocourkov dovolí a koho si může koupit. Všechno má ale své meze a toto je prachsprostý plivanec lidem do obličeje. Připouštím ale že

někomu to může dělat dobře a obhajuje ČEZ jako např. Vy. A nebo jste zaměstnancem, resp. akcionářem pane Janů ?

0/0
1.12.2008 11:28

pavel 99

Re: vysvětlení

Ad 1) elektřinu ke svému životu také nezbytně nepotřebujete, ale třeba takový chleba ano - můžete popsat státní regulace této "životně nezbytné komodity"?

Ad 2) ke změně dodavatele se nemusíte nikam stěhovat. Pro distribuci a přenos platí jednotné podmínky pro všechny (stanovuje ERU) a tudíž nakupovat můžete u kohokoliv. Seznam desítek výrobců zde byl již několikrát.

Ad 3) Benzínový (plynový) agregát stojí pár tisíc.

0/0
1.12.2008 18:47

dj giovanni

Re: vysvětlení

Trošku tu svou logiku nestíháte  protože chleba je spíš zbytná potřeba než elektřina. Jednoduše proto, že jej nahradíte rohlíkama, knedlíkama, rýží atd.  bez žádných vstupních investic což se o agregátech co nabízíte už říct nedá. Nemluvě o komfortu, protože třeba pro babičku by mohlo být problémem startovat agregát když se bude chtít dívat sama doma na tv. Ale když si dá ke kafi buchtu místo chleba tak to ani nepozná. Navíc distribuce pár milionů litrů nafty pro denní spotřebu domácností by taky mohla být komplikovaná nehledě na x dalších těžkostí, na které ovšem jako bystrý glosátor přijdete jistě sám.

0/0
1.12.2008 21:30

pidla

Re: vysvětlení

Škoda reagovat,ale totálně mne vytočí blbost, nebo jste snad zaměstnancem či akcionářčem ČEZ?Rv;-O

0/0
10.12.2008 12:42

pepcad

Re: vysvětlení

Jsi opravdu blb kdyz srovnavas CEZ a skoda auto...S tebou nema smysl mluvit pokud tyto dve spolecnosti povazujes za podobne....Autor tvrdi ze cez vyrobi 80% ne ze dodava 80% v tom je rozdil. A nejvic me pobavila ta trzni ekonomika...kolik trid jsi dokoncil? 6? Nebo dostavas stedre odmeny za agitovani?

0/0
28.12.2008 13:33

ntk_

Proč nakládají s majetkem státu jako s vlastním ?

Nechápu z jakého statutu si management podniku nakládá s akciemi, který vlastní stát ? To kdyby akcionáři soukromé společnosti dali do rukou vlastní akcie vedení ať je prodávají  a vydělávají na jejich akciích ???? TO je přece absurdní...  Ať tedy pan Roman koupí celý ČEZ a potom vydělává na akciích, to mi potom bude jedno a jemu asi taky nebude zda-li nasazený ředitel vydělává na jeho akcíích...   A co vlastně manažerujou tito panáci v ČEZu ? Leda tak svoje křesla, že... opravdu dřina jak prase, ale dostat se tam, to dalo určitě fušku. Kdyby měli jen poznat špetku skutečného trhu tak první dotaz by byl proč nechtějí naši zákazníci náš produkt oni je nepotřebují ?? Musíme je motivovat??? Jsem pro volný trh, s konkurencí, nebo bič regulátora by měl platit tvrdě !

0/0
29.11.2008 2:32

Martin V

Nestačím se divit

Nestačím se divit, co je schopen někdo vyplodit, aby se dostal do politiky Rv

0/0
28.11.2008 13:06

Gašpo

Re: Nestačím se divit

Hmm, tak mám dojem že zaměstnanci ČEZu dostali za úkol vyhledávat fóra a anonymně obhajovat koryta.;-D

0/0
28.11.2008 14:41

Gašpo

pavel99

Pán "pavel99" je asi zaměstnancem a nebo akcionářem ČEZu, že ano? Prosím Vás radši se tady neztrapňujte. I člověk s IQ houpacího koně pochopí že monopol, který si elektřinu vyrábí i prodává, kterému v dozorčí radě sedí politici beroucí pohádkový plat za to že jsou tam proste evidovaní, dovolí si se zákazníky neskutečně manipulovat s různými vnucenými "nadstandardními" službami, učinně lobbuje proti alternativním řešením.... Že toto nemá s tržním hospodářstvím nic společného. A pokud je náš antimonopolní úřad impotentní a politická vůle samozřejmě žádná, je jediné řešení podpořit www.sponel.cz a obrátit se přímo na orgány EU.

0/0
28.11.2008 11:36

pavel 99

Re: pavel99

I když nejsem ani akcionářem ani zaměstnancem ČEZu a dokonce se mi vůbec nelíbí platit vysoké ceny elektřiny, tak to neznamená, že spláchnu rozum do záchoda a budu tleskat nesmyslným blábolům.

Jinak obracet se na orgány EU je skutečně perlička - ty mají totiž velkou část viny (za vysoké ceny) na vlastním triku.

Jinak doporučuji najít význam slova "monopol".

0/0
28.11.2008 12:17

Gašpo

Re: pavel99

V tom případě nechápu proč sem píšete a  účelově chytáte lidi za slovo. Já na politiku zvysoka kašlu a kdybych měl možnost výběru, alespoň jako u tlf.linky, kde si můžu pro internet vybrat a díky mobilu pevnou nepotřebuji, vůbec by mě takovéto diskuze nezajímali. Fakta jsou bohužel taková, že garnitura kterou tady obhajujete, si zvyká lidem srát na hlavu a já si to nechci nechat líbit. Pokud to Vám dělá dobře, tak si to užívejte a sem nelezte.

0/0
28.11.2008 12:36

pavel 99

Re: pavel99

Nevím, že bych obhajoval jakoukoliv "garnituru", když poukazuji na věcné nesmysly a nepravdivá tvrzení. To, že v elektroenergetice vše směřuje k "porůšvihu" bylo zřejmé již mnoho let. A přitom možná ještě dnes najdete na webech zelených hlupáků a fanatiků nesmysly, jako že v Evropě je nadbytek drojů a není třeba stavět další - holt si tyto své zástupce lidé dobrovolně zvolili a nyní vyzobáváme důsledky. (Ostatně včera jsem ve zprávávh četl, že v Ústí se občané bouří, proti plánované stavbě elektrárny - tak co se divíme vysokým cenám?).

Na druhou stranu jsem velice obezřetný, když někdo začne vykřikovat, že zakážeme export (čehokoliv, ať škodovek, tak elektřiny) a nějaký ouřada bude stanovovat ceny - já totiž pamatuji důsledky působení státního cenového úřadu či jak se to jmenovalo.

0/0
28.11.2008 12:53

Gašpo

Re: pavel99

Já se jim vůbec nedivím že se bouří. Pokud vím tak je u nás elektřiny přebytek. Na druhou stranu ČEZ chce stavět elektrárny a sám velice intenzivně a bohužel úspěšně lobbuje proti větrným elektrárnám, které si chtějí stavět některé obce. 

0/0
28.11.2008 14:38

pavel 99

Re: pavel99

možná Vám to ještě neřekli, ale vstoupil jsme do EU a elektrická soustava států EU je propojená. Tudíš "u nás" znamená v EU a tam je elektřiny NEDOSTATEK.

Ale s těmi větrnými elektrárnami jste bodoval.;-DR^ ČEZ z nich má sám slušný "vejvar", neboť za každou kilowatu z nich platíte dvakrát. Jednou mnohonásobně předraženou elektřinu (na faktuře to máte v položce OZE + KVET) a podruhé zápornou regulaci (horkou zálohu v tepelné elektrárně), kterou také dodává ČEZ. A pokud Vám (a podobným závistivcům) vadí motivační program pro manažery ČEZu, tak za hovadiny typu OZE vyhazujeme mnohonásobně vyšší částky.

0/0
28.11.2008 15:22

Gašpo

Re: pavel99

Aha a Vám by se asi líbilo, kdyby Vám vedle baráku vyrostla elektrárna, sloužící k tomu aby ČEZ mohl rýžovat další prachy na zahraničních trzích. Ohledem obnovitelných zdrojů, netuším co plácáte za nesmysly, pokud si obec postaví vlastní větrnou elektrárnu, bude na tom ještě vydělávat, ČEZ jí bude platit, pokud všechnu nespotřebuje a bude jí pouštět do veřejné sítě. A to se ČEZu asi samozřejmě nelíbí. Podívejte, máte to marné, můžete si sem psát co chcete, pokud se někde lže a podvádí, je pouze otázkou času kdy to praskne. A je jedno jestli je to v Praze a nebo Dačicích. Hezký víkend.;-)

0/0
28.11.2008 16:03

pavel 99

Re: pavel99

ano - v celé Evropě se dlouhé roky lhalo a podvádělo a teď to praská. Akorát je divné, že se to někomu nelíbí, že?

Ad elektrárna - soudný člověk asi chápe, že někde ty elektrárny být musí, jinak nebude elektřina, nebo bude elektřina drahá. Opravdu složitá logika, že?

Ad "pouštění do veřejné sítě" - asi zde není prostor k vysvětlování funkčnosti a způsobů  regulace energetické "sítě", takže zůstávám u svého konstatování, že nás "hračky" typu větrníků přicházejí (a ještě přijdou) velmi draho. A ČEZ se tomu může vážně jenom smát.

0/0
28.11.2008 17:49

Gašpo

Re: pavel99

Hmm elektrárny někde musí být... Ta vaše nenávist k ekologům je asi patologická co? Když si projdete fakta, tak zjistíte že pro Čechy je elektřiny až moc, dokonce Temelín jede na pár procent... To že v budoucnu se může hodit další elektrárna, aby se kšeftovalo s proudem třeba v Německu  a ČEZ si navýšil zisky je pravda. Ale proč tím musí trpět naši lidi a příroda ? Co z toho budou mít? Německo jistě taky potřebuje někde skládky odpadu, což takhle Vaše zahrádka ?  Budete doma čichat ten smrad s dobrým pocitem, že pomáháte unii? A budou ten pocit sdílet Vaši sousedé? Nějak mi ty Vaše příspěvky přestávají být srozumitelné. No nevadí, děkuji za zábavu a loučím se protože pokračování již považuji za neproduktivní.

0/0
28.11.2008 18:39

pavel 99

Re: pavel99

těch Vašich "pár pocent" je co? 10-12% jako u větrníků?;-D

Jinak "smrad" z moderní elektrárny - to myslíte vážně?

0/0
29.11.2008 13:20

pavel 99

Koukám, že jste jako perlorodka

"...Neměl by náhodou Energetický regulační úřad nařídit prodej elektřiny

spotřebitelům za ceny, které jsou na burze aktuální nebo očekávané?..." - nechcete si někde zjistit, jaké jsou kompetence a účel ERÚ?

0/0
28.11.2008 10:36

pavel 99

To si snad děláte legraci, ne?

"...Nikdo vlastně dnes neví, kolik výroba elektřiny skutečně stojí...." - to myslíte vážně? Můžete konfrontovat s jinými výrobci (namátkou PRE, el. opatovice, Kladenské energocentrum....... - je registrovaných přes 300 výrobců.)

A pokud byste chtěl sám přiložit ruku k dílu, centrála stojí pár tisíc a můžete "jet" úplně bez ČEZu.

0/0
28.11.2008 10:33

Martin V

Re: To si snad děláte legraci, ne?

Přesně tak, nikdo dnes nikoho nenutí odebírat elektřinu od ČEZu.

0/0
28.11.2008 13:07

cartouche

Re: To si snad děláte legraci, ne?

A ušetřím aspoň 200 Kč ročně?

0/0
28.11.2008 16:13

pavel 99

Ach jo

"...Vzhledem k tomu, jaké Skupina ČEZ generuje zisky ve vztahu k tržbám, lze se důvodně domnívat, že marže na výrobě elektřiny se blíží hranici 40 procent. Tomu už se ani nedá říkat lichva,-..." - a to si představte, že marže v restauracích je 100 až 300%. Restauratéři by měli rovnou střílet, že?

A mimochodem - jakéže jsou ty zisky ve vztahu k tržbám? (Tedy procento ziskovosti?) To už není příliš "úderné číslo", že?

0/0
28.11.2008 10:30

cartouche

Re: Ach jo

To vysvětluje, proč jsou majitelé restaurací tak bohatí a staví si paláce za 200 milionů.

0/0
28.11.2008 16:14

hekp

sponel

Také nejsem nadšen rostoucí cenou elektřiny, ale nahlížím na ni stejně jako na jakoukoliv jinou komoditu jako je třeba ropa, plyn, pšenice atd. Přečetl jsem si body které uvádíte na www.sponel.cz a zajímá mě jak jich hodláte dosáhnout, Bod 1 - zrušit monopol ČEZu, no cesta by byla, rozdělit jej na menší společnosti podobně jako Standart Oil Trust v USA roku 1911. Bod 2 - zrušit motivační program ČEZu, hm, poděkujte vládě socdem, která ho zavedla, pravda v té době byla cena akcií kolem 100 Kč ( jestli se pletu, tak mě opravte ). Bod 3 - výměna vedení, obraťte se na p. Ratha, ten ví jak na to. Bod 4 - zmrazit vývoj elektřiny do zahraničí, tak to je opravdu zajímavé, nejjednoduší by bylo zakonzervovat některé z výrobních zdrojů, ale kdo to zaplatí? A co potom až bude nedostatek elektřiny a stávající zdroje budou nedostatečné včetně zakonzervovaných? Bod 5 - detailně prozkoumat expanzivní plány ČEZ, vidím to stejně jako u bodu 4. Pokr...

0/0
28.11.2008 3:55

hekp

Re: sponel

Bod 5 - Nedovolit ČEZu obchodovat elektřinu na energetické burze, hm, hm jak mají plánovat výrobu, pokud nebude známa spotřeba? Další problém je v tom že ČEZ je akciová společnost, žaloby akcionářů a následné soudní spory by byly prd proti tomu co tu dosud bylo. Bod 6 - omezit reklamu, no nevim k čemu by to vedlo.

 Mimochodem, neštve vás výkupní cena elektřiny z větrníků a slunečníků, mě jako spotřebitele přímo s... že mám příspívat jakýmsi parazitům na jejich tučné zisky. A bude hůře pokud se dodrží závazky, které upekli úředníci v Bruselu, viz zvýšit podíl obnovitelné elektřiny na x %.

 A jen tak na okraj, nechtěl bych být ve vaší kůži pokud uspějete ve svém tažení a za pár let se začne vypínat elektřina protože je nedostatek výrobních zdrojů.

0/0
28.11.2008 4:07

WIFI

Re: sponel

ad 5: obchodování na burze je blbost, pokud ČEZ tam zároveň prodává i nakupuje. Výobu nemusí plánovat, ve většině evropy je elektřiny nedostatek, takže přebytky udají snadno

větrníky, slunečníky - zrušit podporu na jejich vznik, to radši smysluplné a efektivní zdroje s předvídatelným výkonem

0/0
28.11.2008 8:37

pavel 99

Re: sponel

možná by to chtělo spojit s bodem "vzstoupit z EU", neboť povinnost liberalizovat obchod s el. energií plyne z direktiv EU.;-D

0/0
28.11.2008 10:14

WIFI

Re: sponel

nelze srovnávat pšenici a elektřinu, protože nedostatek elektřiny je uměle vyvoalaný zcestnými politickými sliby

ad 2 : Kdo brání současné vládě zrušit motivační program

ad 4 : vývoz do zahraničí ano, ale jen přebytky z výroby, cena do zahraničí klidně podle burzy

0/0
28.11.2008 8:35

Kakarel

Zelenino

souhlas, už aby tam byli všichni zloději! To bude zase lágru! A kvalitní šutr na silnice. ;-D

0/0
28.11.2008 0:56

Hollyiq6000

Máte moje sympatie ...

a ten Mr. Šlus je stejně slizkej jako tučňák z Batmana ... a stejně slizkej jako Mr. Roman ...

0/0
28.11.2008 0:43

kuča

Pěkně napsáno-

;-Ddíky, už se stávám členem vaší společnosti. Je to skutečně nemravné, co ten ROman se svými kumpány předvádí. Včera jsem četl na netu řŘmana, který to obhajuje, ale to je výplod chorého mozku. Kalousek se směje, kolik miliard se mu ročně hrne do pokladny, tak přirážejte, jako berňák. Je to banda nevycválaná a mají nás za blbečky!!!;-O

0/0
27.11.2008 22:22

ovoce.zelenina

Je zajímavé

že si nenažraní pitomci ve vedení ČEZu neuvědomují, že podporují svým podlým chováním komunisty!?!?  Tak se dočkáte jen toho, že skončíte úplně chudí a v pracovním táboře !!

0/0
27.11.2008 21:05



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.