Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stará kára

Ano

Ovšem v současnosti je to tak, že jsem dal do nákupu materiálu a práce 90 tisíc, 10 tisíc (já darebák) jako marži a vyúčtoval jsem 20 tisíc DPH.  Fakturu nemám zaplacenu.  Nejen, že musím krýt náklady na provedení (90 tis.), ale musím ještě zaplatit státu 20 tisíc.  Takže se položím o něco dřív. Nevadí, vybereme víc na úhradu dávek v nezaměstnanosti.

Ještě mně prosím vysvětlete jednu věc: když umím dostat zaplacenu "na ruku" fakturu, proč bych vůbec fakturoval? Proč bych si to nenechal zaplatit "na ruku" rovnou, bez faktury. Ušetřil bych i na dani z příjmu. To jen k vašemu rychlému výkladu, jak všichni (samozřejmě kromě vás) kradou, resp. krademe.

0/0
30.3.2010 17:51

Alexandr Špáta

Re: Ano

Jak hezké je od Vás slyšet apelaci na to, aby nebylo paušalizováno. Nicméně pravdu podle mne má autor. Někdo tu víru v nekradení v diskusi zmiňoval. Zmiňoval ji podobně i někdejší ministr Stránský, že si nedovedl představit, že by lidé mohli transformace tak zneužít. Mrázek, Jančík či Řápková - ti Vás z té iluze asi nevyléčí. Jedinou jistotou je, že to mínus pak dopadne na stát. Ted je to nastaveno tak, aby si obchodní partnery každý vybíral se svou zodpovědností. Jak po takovéto úpravě asi na tom bude ten stát? On by pak měl stát u každé smlouvy?

0/0
30.3.2010 19:05

denny999

Re: Ano

Takže to, že jsi blbej a neumíš si ohlídat peníze má nakonec zaplatit stát, t.j. my všichni slušní, kteří to umíme. No modrák jak vyšitej rudou bavlnkou....

0/0
30.3.2010 22:03

čtenář zdrojů

pane autore

o tomto návrhu ODS nic nevím. Pokud je to pravda, tak je to návrh dost blbý. DPH u vystavených faktur se platit musí, i když nejsou odběratelem zaplacené.

Něco jiného by byl zákaz vratky DPH u nezaplacených přijatých faktur. To je o něčem jiném. Funguje to už dávno na Slovensku. Tam si nárokovat zpět DPH můžete jen tehdy, když prokážete, že jste ty přijaté faktury uhradili.

0/0
30.3.2010 16:28

pralinka_rumova

Máte to nějaké popletené,

já jsem četla o tom, že by existovala možnost, u nevymožitelných pohledávek v konkursu, si nechat vrátit zpět již zaplacenou DPH. To dává smysl, ale vaše amatérská daňová analýza fakt ne. Navíc, podobné uspořádání platí již dlouho v EU, jde jen o to ho převzít.

0/0
30.3.2010 14:14

pergola

Buben

To jste myslel ironicky,nebo vážně?

0/0
30.3.2010 14:10

Novotnak

Mě přijde, že to ten Váš příklad dost kulhá

Kyž někomu zaplatíte v hotovosti bez dokladu, tak jako tak nemá potřebu Vám vystavovat fakturu...

0/0
30.3.2010 13:31

madqwert

Re: Mě přijde, že to ten Váš příklad dost kulhá

s fakturou budes mit vratku DPH ;-D

0/0
30.3.2010 13:33

petrph

že by to udělali tak primitivně?

Normální podnikatel, kterému odběratel nezaplatil, tratí mnohem víc, tratí na materiálu, mzdách, dopravném, to co mu stát odpustí, je daň ze zisku co by z toho měl, kdyby dostal zaplaceno, čili možná 1-5% z celkové ztráty. Takže se dá očekávat, že si neřekne Bůh vzal, ODS vrací, ale vyvine dostatečné úsilí o proplacení celé částky, od několika upomínek, žalobu, návrh na exekuci, popř. zjištění o bankrotu dlužníka. Čili,, tohle všechno by měl doložit, pokud si chce z daní odečíst ony nesplacené pohledávky. No a stát a banky by si mohly takové neplatiče dát do úvěrových registrů aby to příště neměli tak lehké.

0/0
30.3.2010 13:24

marko88

dph

A teď si představte situaci jinou - a tuto zřejmě mají modří na mysli - že vystavím fakturu, druhá strana nezaplatí ani korunu, ale já z faktury odvedu státu DPH. Po několika letech marného vymáhání platby stejně nic nedostanu, stát ale bude mít svoje. BLBOST!!!

0/0
30.3.2010 13:08

Alfie

Proč tak složitě?

Když chce někdo podvádět, dělá kšefty bez dokladu odzačátku - já tobě práci, ty mně penízky, do účetnictví nedáme nikdo nic. To co vy popisujete je komplikované a zavání to malérem, jakmile by se berňák začal zajímat jak to, že vám polovina odběratelů neplatí a proč jim tedy dodáváte dál.

Argument, že se něco bude dát obejít, tak to radši ani nebudeme uzákoňovat, je nesmyslný. To bychom rovnou mohli uzákonit paušální daně a zrušit účetnictví, rotože se v něm dá podvádět.

0/0
30.3.2010 12:59

blbka5

Furt nechápu jak by kdo okradl stát

Jeho příklad z kuchyní je přece z Marsu, byť by to tak bylo, v kolika asi tak případech prosím a i tak, prodejce kuchyně DPH odvede a já kdo ji koupím si ho vezmu zpět, stát na tomto obchodě žádný podíl neměl, tak proč by měl vůbec DPH dostat. Pán je asi nějakej fakt agent ČSSD. Já jsem zvědavá na jejich podporu živnostníků.  A že

stát v pár případech přijde o DPH, no co tak má o něj přijít, nebo ho vyhodit za blbosti, není pak lepší, že ten kdo ho nezaplatí z ušetřených peněz koupí něco dalšího a vytvoří někomu zisk z něhož bude odvedena daň z příjmu??

0/0
30.3.2010 12:49

ajsek

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

tvůj nisk sedí, tu pětku dej klidně pryč; pokud se ptáš, proč by stát měl dostávat DPH, tak se tady ani noobtěžuj a vrať se zpátky do třídy; večer poprosr rodiče, pokud absolvovali alespoň základku, snad ti to dokáží nějak vysvětlit...

0/0
30.3.2010 12:54

blbka5

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

Ajsku, kdyby se neplatila žádná daň a vše by jsme si platili z toho co vyděláme, tak by to možná bylo úplně to nejlepší!!!!!! Ale na to tvůj rozum vůbec vůbec nestačí a neoháněj se tu Top09, nebo si ještě rozmyslím koho budu volit!!!

0/0
30.3.2010 13:08

blbka5

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

A vůbec nejlepší by byla DPH 50% na všechno ty chytráku, aby z toho stát měl pořádnej ranec neeee!!! A měl pak co přerozdělovat, akorát nevím, kdo by pak něco kupoval a kde by na to vzal hi!!!

0/0
30.3.2010 13:11

ajsek

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

blbko ! z čeho by stát platil cajty, armádu, úpravu vodních toků, svoje úředníky (v rozumném množství), z čeho by stavěl např. školy, atd, atd.... daně jsou nutné zlo; butete to brát tak v 7. třídě; :-P

0/0
30.3.2010 13:55

blbka5

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

hi, teď jsi na to kápnul hochu!!! Úředníky v rozumném množství a proč, když vybereme dost, aby jsme mohli mít množství nerozumné, armádu máme na co??? až nás napadne Severní Korea a školy hi, hi hi, oni nějaké staví, co třeba takhle zavést školné ty trdlo a každý by přispíval podle toho co potřebuje, když chce někdo cyklostezku, ať si ji postaví za své a co to bylo ještě vodní toky a pak ti vyschl potok coooo8-o vlastně vím co jsi chtěl říct třeba nakoupit pandury, máme tady hodně bažin a řek bez mostůůůůů;-D

0/0
30.3.2010 14:02

blbka5

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

jo už chápu ty cajty, asi myslíš policajty a ty máš vůbec tuchy kolik bere průměrnej polda co stojí na ulici?? hi, víš prdlačku, na plat těch co šlapou ulice nebo dělaj na nehodách nebo vůbec něco dělaj bych osobně přispěla ze svého, ale ty cajti z těch daní fakt nic nemaj chytráku, ale je třeba zaplatit ty, co jim vymyslí postupy, jak maj všechno dělat, aby místo stepování na ulici třeba 5 hodin denně mohli papírovat, jo tak na ty je určitě třeba vybrat daně, těm bych fakt nepřispěla!!

0/0
30.3.2010 14:08

tolan

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

Ten nick bez té pětky úplně stačí k pochopení příspěvku.

;-D;-D;-D

0/0
30.3.2010 14:27

blbka5

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

nejsem páťák ani sedmák, ale čtvrťák, ta 5 je proto, abych to nemusela za rok měnit!!

0/0
30.3.2010 14:39

blbka5

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

A až dostuduju chci platit DPH 50% a daň ze mzdy alespoň 70%, aby ten stát ze mě taky něco měl, když mě nechá dodělat 9 třídu neeee

0/0
30.3.2010 14:43

Tonda Brno

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

Nejsi náhodou volička levice? Odpovídalo by to.

0/0
30.3.2010 14:41

blbka5

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

tak jasněV volím srdcem

0/0
30.3.2010 14:43

blbka5

Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

A pak, že tady nenajdu fanoušky a že nám kandidovat za žádnou stranu, za takovou chvilku už tři, já snad do tý politiky půjdu!!!

0/0
30.3.2010 14:45

Rommik

Nechci být sprostý mladíku....................

.............ale to mě nadzvedlo ze židle !!! Firma vedená komunisty a socany mi dluží 100.000 kč. Dnes už je v likvidaci. Musel jsem zaplatit DPH a peníze nikdy neuvidím!!! To se Vám zdá správné ?

0/0
30.3.2010 12:48

ajsek

Re: Nechci být sprostý mladíku....................

mám stejné zkušenosti, i když neznám politickou orientaci těch firem; je to blbý, ale je to tak; doporučuji spíš TOPku, tohle jsou jen populistický nesmysly typu "s námi nezaplatíte 30 kaček u dochtora"...

0/0
30.3.2010 12:56

velký jarda

Když to tak čtu

tak si říkám, že speciálně u Vás by si měl účetnictví prozkoumat příslušný finanční úřad.

0/0
30.3.2010 12:48

blbka5

Re: Když to tak čtu

ten žádný účetnictví nikdy neviděl ani z rychlíku

0/0
30.3.2010 12:54

velký jarda

Re: Když to tak čtu

právě proto.

0/0
30.3.2010 13:01

georgino

Re: Když to tak čtu

Normální člověk čumí, co to přinese a mladý muž už ví, jak to obejít. Určitě jasný delikvent pro FÚ. :-P;-D;-D;-D

0/0
30.3.2010 13:12

Petr Johan

Jen spekulujete, lepší je hodnotit skutečnosti

Opatření přivítám ze dvou důvodů.

1) Platím DPH státu leckdy ještě předtím, než je částky uhrazena (připsána) na mém účtu, což znamená, že stát si u mne ty peníze do doby splacení faktury bezúročně půjčuje

2) Jestliže narazím na neplatiče a faktura nebude nikdy zaplacena, odvedl jsem DPH státu z něčeho, co jsem neobdržel, nevydělal, PRODĚLAL

Takže pokud budu moci uhradit DPH až o tom, co mi bude připsána částka na můj účet, znamená to, že se nebudu dostávat tak lehce, jako dnes, do druhotné platební neschopnosti (kdyby náhodou někdo nerozumněl, rozepíši to do širšího pojetí) a tím pádem tomu mohu říkat podpora podnikání.

0/0
30.3.2010 12:45

xkalamitka

mladý muži

dám Vám jiný příklad ze současnosti - dodám zboží , vystavím fakturu, odvedu DPH, odběratel neplatí, vymáhám, soudím se, odběratel mezi tím spadne do konkurzu. výsledek - nemám zboží, nemám peníze , z konkurzu vcelku dostanu velkou nulu, a DPH je odvedeno, moje čistá dotace eráru 20%.

0/0
30.3.2010 12:43

vodní želva

Re: mladý muži

v tomto s Vámi naprosto souhlasím, ale autor tam píše o velké snadnosti, jak ten systém obejít a podvést, takže si vybral něco jiného, než popisujete a já s ním souhlasím. Když tam budou nějaké pojistky právě proti zneužití, tak já osobně s tím nemám žádný problém.

0/0
30.3.2010 12:46

Petr Johan

Re: mladý muži

Želvo, pardon, ale politika pravicová a politika ODS (jestli to takto chcete rozepsat) se zakládá na volnosti, svobodě, uznání práv a povinností.

Normální svobodomyslný a čestný člověk se takové praktiky nikdy nedopustí.

Jestliže budete vyžadovat pojistku, znamená to, že prostě neuznáte takovou možnost, stavíte se k těm, kdo zastávají presumpci viny, k těm, kteří budou ty čestné buzerovat, protože si budete MYSLET, že podvádí.

Když se toho někdo dopustí, tak mu prostě seberete soudně možnost podnikat a je to hotový. Co je na tom nerealizovatelného?

0/0
30.3.2010 12:55

almucha

Re: mladý muži

Bohužel všechny politické strany - včetně ODS - jsou plné normálních svobodomyslných NEčestných lidí.

0/0
30.3.2010 13:19

Petr Johan

Re: mladý muži

Pardon, ale článek a tato diskuse je o podnikání a spekulativních možnostech podvodů.

Nebavíme se tady o tom, kdo Vás v posledních letech nasral.

0/0
30.3.2010 13:24

almucha

Re: mladý muži

Pochopil jsem článek tak, že některé politické strany opět otevírají tunel pro své kamarády Řebíčky. Jinak Vás připisuji na seznam :-)

0/0
31.3.2010 10:33

vodní želva

Re: mladý muži

Pane Johane, ta Vaše myšlenka je krásná a já ji znám, ale já bohužel vidím reálný život okolo mě a to je život, ve kterém se téměř každý snaží oškubat stát, jak to jenom jde, a proto považuji takové pojistky za více než žádoucí.

0/0
30.3.2010 13:24

Petr Johan

Re: mladý muži

Tak to asi tolerujete a nečinně přihlížíte.

Přitom byste chtěl změnu, ale žádnou nejste schopen spolurealizovat, spíše ještě přizvučíte těm zlodějům?

Promiňte přirovnání, ale vidíte někoho krást a je Vám to jedno?

Jestli ho nevidíte a jen si to myslíte, tak je to ještě horší.

0/0
30.3.2010 13:27

Petr Johan

Re: mladý muži

Až budete podnikat a budete mít na krku finančák každej čtvrtrok, přičemž všechno děláte dle platných zákonů, taky Vás to nakopne. A pak se dozvíte, že mecenáš Sparty neplatil daně několik let a v televizi uslyšíte od hodnýho strejdy Jyrky, že je to čestný podnikatel a daně se mu odpouští.

To Vás zanechá klidným, že ano?

A tuhle bandu tady už nechci ve vládě ani náhodou.

0/0
30.3.2010 13:31

XOR

Boooze to je ale blabol

Takze ja podnikam, vyfakturuju, odberatel zkrachuje a nic nezaplati. Ja se s nim budu par let soudit pres institut konkurzniho spravce ci neco podobneho, ale DPH za virtualni zisk musim odvest rovnou.

Takze jsem, za predpokladu ze mam na zbozi ci sluzbe cca 20% marze, prodelal castku rovnajici se fakture, ale zasponzoroval jsem tim zaroven jednou petinou stat, aby mel co prerozdelovat.

Fakt dokonale schema, tohle musel vymyslet socialni inzenyr.

0/0
30.3.2010 12:39

ozzy79

s tímhle to ods trochu přepálila

ale pořád by šlo jen o malý puchýřek vedle té ohořelé mrtvoly, co připravuje čssd

0/0
30.3.2010 12:38

hasmen 01

Re: s tímhle to ods trochu přepálila

Takový menší zlo,že?;-D

0/0
30.3.2010 12:41

ozzy79

Re: s tímhle to ods trochu přepálila

a o čem jiném jsou poslední dobou volby, než o menším zlu? Krom toho já můžu mít svědomí čísté, budu volit topku

0/0
30.3.2010 12:53

hasmen 01

Re: s tímhle to ods trochu přepálila

Já nebudu volit ŽÁDNÉ zlo...To by ani nemělo smysl tam chodit.Porozhlídnu se po nějaké mimoparlamentní straně,snad něco najdu...

0/0
30.3.2010 13:03

ozzy79

Re: s tímhle to ods trochu přepálila

já se taky nechci smiřovat se zlem, proto budu volit, jak jsem řekl

0/0
30.3.2010 13:04

hasmen 01

Re: s tímhle to ods trochu přepálila

To je v pohodě,od toho jsou volby.Nečekejte ode mne někaké invektivy,rozhodl jste se a je to vaše právo.

0/0
30.3.2010 13:07

Petr Johan

Re: s tímhle to ods trochu přepálila

R^[>-]R^

0/0
30.3.2010 13:15

Henry Ford

Zajímavé

A o kterém Německu to píšete?  O tom co kupuje ukradené data ze zahraničních bank?  A proč asi?   DPH  a fiktivní faktury není žádný nový vynález, tak o čem to třepete?   Fakticky se tím nic v tomto ohledu nezmění.

0/0
30.3.2010 12:36

pefben

Potroublý

maldý komunisto....

0/0
30.3.2010 12:30



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.