Medaili pro záchranáře z D1!

Naštěstí jsem nebyl jednou z obětí té obří havárie, sledoval jsem ji u televize a na počítači. A hodně mi vadí, že se píše o škodách a zraněních a příšerném stavu D1, ale nějak se neděkuje lidem, kteří tam zachraňovali životy skoro 20 tisíc uvíznutých lidí.

MF Dnes - foto D1MF Dnes

Shrňme si to: Vinou dvou zablokovaných kamionů a příšerného počasí se naštosovalo asi 120 aut v hromadné havárii. Za nimi ubrzdivší ostatní zůstali zablokovaní mnoho hodin na zasněžené dálnici směrem na Prahu. Dálnice byla na obou stranách uzavřena a do boje se vložili všichni, kdo měli ruce a nohy. Během několika hodin dokázali sehnat horký čaj, deky, benzin, ošetření, psychology, odtahové vozy z půlky republiky a ještě další miliardu věcí, o nichž jsme ani nevěděli.

A tu obrovskou spoušť dokázali do dalšího rána úplně odstranit. Klobouk dolů! 

Organizoval jsem stovky podstatně menších akcí, takže tuším, co všechno bylo potřeba zařídit, vytelefonovat, řešit a na co všechno myslet. Jaká byla reakce? Všude se řešilo, kdo to zaplatí. Politici řešili, jak namontovat pět nebo deset informačních tabulí, případně, že už by se konečně mohla postavit další dálnice na východ. Ale nikdo nepoděkoval těm mužům a ženám, kteří dvacet hodin pod obřím tlakem, v příšerném počasí makali jako šrouby a zachránili 20 tisíc lidí.

Já jim touto cestou děkuji a vyzývám minimálně pány ministry, aby si dali tu práci a řádně jim poděkovali také. A třeba jim dali nějakou medaili, když už ne více.

P.S. Nedá mi to, abych se nezeptal, proč sakra nejsou informační tabule na každé té ošklivé mýtné bráně? Těch je tolik, že by se na tom daly vysílat filmy pro spolujezdce. A Kapsch určitě potvrdí, že brány se takto napojit dají. Vždyť tam měly být radary.

 P.P.S. Taky jsem mnohokrát četl, že řidiči v době nárazu šlapali na brzdy marně. Tak jen dodávám, že zbytečně. Protože brzdit na sněhu je přesně cesta do pekel a hlavní příčina té bouračky. Zeptejte se instruktorů ze školy smyku, jak se má zastavit a vyhýbat nehodám.

Autor: Jiří Chvojka | úterý 25.3.2008 11:52 | karma článku: 27,27 | přečteno: 2050x