Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stará kára

30. 3. 2010 17:51
Ano

Ovšem v současnosti je to tak, že jsem dal do nákupu materiálu a práce 90 tisíc, 10 tisíc (já darebák) jako marži a vyúčtoval jsem 20 tisíc DPH.  Fakturu nemám zaplacenu.  Nejen, že musím krýt náklady na provedení (90 tis.), ale musím ještě zaplatit státu 20 tisíc.  Takže se položím o něco dřív. Nevadí, vybereme víc na úhradu dávek v nezaměstnanosti.

Ještě mně prosím vysvětlete jednu věc: když umím dostat zaplacenu "na ruku" fakturu, proč bych vůbec fakturoval? Proč bych si to nenechal zaplatit "na ruku" rovnou, bez faktury. Ušetřil bych i na dani z příjmu. To jen k vašemu rychlému výkladu, jak všichni (samozřejmě kromě vás) kradou, resp. krademe.

0 0
možnosti

Alexandr Špáta

30. 3. 2010 19:05
Re: Ano

Jak hezké je od Vás slyšet apelaci na to, aby nebylo paušalizováno. Nicméně pravdu podle mne má autor. Někdo tu víru v nekradení v diskusi zmiňoval. Zmiňoval ji podobně i někdejší ministr Stránský, že si nedovedl představit, že by lidé mohli transformace tak zneužít. Mrázek, Jančík či Řápková - ti Vás z té iluze asi nevyléčí. Jedinou jistotou je, že to mínus pak dopadne na stát. Ted je to nastaveno tak, aby si obchodní partnery každý vybíral se svou zodpovědností. Jak po takovéto úpravě asi na tom bude ten stát? On by pak měl stát u každé smlouvy?

0 0
možnosti

čtenář zdrojů

30. 3. 2010 16:28
pane autore

o tomto návrhu ODS nic nevím. Pokud je to pravda, tak je to návrh dost blbý. DPH u vystavených faktur se platit musí, i když nejsou odběratelem zaplacené.

Něco jiného by byl zákaz vratky DPH u nezaplacených přijatých faktur. To je o něčem jiném. Funguje to už dávno na Slovensku. Tam si nárokovat zpět DPH můžete jen tehdy, když prokážete, že jste ty přijaté faktury uhradili.

0 0
možnosti

pralinka_rumova

30. 3. 2010 14:14
Máte to nějaké popletené,

já jsem četla o tom, že by existovala možnost, u nevymožitelných pohledávek v konkursu, si nechat vrátit zpět již zaplacenou DPH. To dává smysl, ale vaše amatérská daňová analýza fakt ne. Navíc, podobné uspořádání platí již dlouho v EU, jde jen o to ho převzít.

0 0
možnosti

pergola

30. 3. 2010 14:10
Buben

To jste myslel ironicky,nebo vážně?

0 0
možnosti

Novotnak

30. 3. 2010 13:31
Mě přijde, že to ten Váš příklad dost kulhá

Kyž někomu zaplatíte v hotovosti bez dokladu, tak jako tak nemá potřebu Vám vystavovat fakturu...

0 0
možnosti

madqwert

30. 3. 2010 13:33
Re: Mě přijde, že to ten Váš příklad dost kulhá

s fakturou budes mit vratku DPH ;-D

0 0
možnosti

petrph

30. 3. 2010 13:24
že by to udělali tak primitivně?

Normální podnikatel, kterému odběratel nezaplatil, tratí mnohem víc, tratí na materiálu, mzdách, dopravném, to co mu stát odpustí, je daň ze zisku co by z toho měl, kdyby dostal zaplaceno, čili možná 1-5% z celkové ztráty. Takže se dá očekávat, že si neřekne Bůh vzal, ODS vrací, ale vyvine dostatečné úsilí o proplacení celé částky, od několika upomínek, žalobu, návrh na exekuci, popř. zjištění o bankrotu dlužníka. Čili,, tohle všechno by měl doložit, pokud si chce z daní odečíst ony nesplacené pohledávky. No a stát a banky by si mohly takové neplatiče dát do úvěrových registrů aby to příště neměli tak lehké.

0 0
možnosti

marko88

30. 3. 2010 13:08
dph

A teď si představte situaci jinou - a tuto zřejmě mají modří na mysli - že vystavím fakturu, druhá strana nezaplatí ani korunu, ale já z faktury odvedu státu DPH. Po několika letech marného vymáhání platby stejně nic nedostanu, stát ale bude mít svoje. BLBOST!!!

0 0
možnosti

Alfie

30. 3. 2010 12:59
Proč tak složitě?

Když chce někdo podvádět, dělá kšefty bez dokladu odzačátku - já tobě práci, ty mně penízky, do účetnictví nedáme nikdo nic. To co vy popisujete je komplikované a zavání to malérem, jakmile by se berňák začal zajímat jak to, že vám polovina odběratelů neplatí a proč jim tedy dodáváte dál.

Argument, že se něco bude dát obejít, tak to radši ani nebudeme uzákoňovat, je nesmyslný. To bychom rovnou mohli uzákonit paušální daně a zrušit účetnictví, rotože se v něm dá podvádět.

0 0
možnosti

blbka5

30. 3. 2010 12:49
Furt nechápu jak by kdo okradl stát

Jeho příklad z kuchyní je přece z Marsu, byť by to tak bylo, v kolika asi tak případech prosím a i tak, prodejce kuchyně DPH odvede a já kdo ji koupím si ho vezmu zpět, stát na tomto obchodě žádný podíl neměl, tak proč by měl vůbec DPH dostat. Pán je asi nějakej fakt agent ČSSD. Já jsem zvědavá na jejich podporu živnostníků.  A že

stát v pár případech přijde o DPH, no co tak má o něj přijít, nebo ho vyhodit za blbosti, není pak lepší, že ten kdo ho nezaplatí z ušetřených peněz koupí něco dalšího a vytvoří někomu zisk z něhož bude odvedena daň z příjmu??

0 0
možnosti

ajsek

30. 3. 2010 12:54
Re: Furt nechápu jak by kdo okradl stát

tvůj nisk sedí, tu pětku dej klidně pryč; pokud se ptáš, proč by stát měl dostávat DPH, tak se tady ani noobtěžuj a vrať se zpátky do třídy; večer poprosr rodiče, pokud absolvovali alespoň základku, snad ti to dokáží nějak vysvětlit...

0 0
možnosti

Rommik

30. 3. 2010 12:48
Nechci být sprostý mladíku....................

.............ale to mě nadzvedlo ze židle !!! Firma vedená komunisty a socany mi dluží 100.000 kč. Dnes už je v likvidaci. Musel jsem zaplatit DPH a peníze nikdy neuvidím!!! To se Vám zdá správné ?

0 0
možnosti

ajsek

30. 3. 2010 12:56
Re: Nechci být sprostý mladíku....................

mám stejné zkušenosti, i když neznám politickou orientaci těch firem; je to blbý, ale je to tak; doporučuji spíš TOPku, tohle jsou jen populistický nesmysly typu "s námi nezaplatíte 30 kaček u dochtora"...

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS